18. toukokuuta 2013

SIIS AAMUPALA


Syön aamupalan ihan joka vitsin päivä. Lyhyellä matikallani juuri laskin, että tosin hieman yli kahtenasatana aamuna vuodessa mun aamiainen ei näytä todellakaan tolta, joka tossa yläpuolella näkyy. Ne kaksisataa aamua ovat kouluaamuja, jolloin mussutan bussissa äidin tai iskän tekemän leivän naamariin. Oon muka niin kiireinen aamuisin, että lukion aikana en ole edes aamupalaa ehtinyt syömään kotona. Tässä kohtaa vähintäänkin ravitsemusterapeutit pyörittelevät salee silmiään, että voi tyttö hyvä - ei näin. Mun mielestä tää mun on kyllä semi toimiva tyyli, sillä äiti tekee superjeesit leivät, iskäkin ihan jeesit, ja nesteytyksen hoitaa lukion vesiautomaatit, joista saa vettä aina kun vain avaimilla sisään koululle pääsee.

Viikonloppuisin en välttämättä syö aamupalaa, mutta nyt päätin tehdä superaamupalan - pitäähän mun jaksaa lukea nyt ihan hulluna tulevaa koeviikkoa varten. Keittelin mikropuuron, jonka päälle laitoin maustamatonta jogurttia, mandariinia ja mustikoita. Nähdessäni ekaa kertaa jogurttia puuron päällä mä pyörittelin mun sinisiä silmiäni varmaan 360°, mutta uskokaa, se todellakin toimii! Terkut Saksaan, sulta opin ;-D Lisäksi moniviljaleipä sai päälleen tomaattituorejuustoa, Kippari-namnamjuustoa, salaattia sekä kirsikkaluumutomaatteja. Noita nappuloita en läheskään joka aamu syö, mutta vaihteeksi ne muistin heittää hetulaan. Nappulat ovat kalaöljy-, omega 3- ja biotiininapsuja.

Normisti mä en vetele mitään kaupan ylimakeita suklaavanukkaita tai -mössöjä, mutta toi Tiramisu on vuoden poikkeus. Nyt mä syöksyn englannin ja ruotsin kirjojen kimppuun, ciao!


Sikahelppoon mikropuuroon tarvitset: (1 annos)
1 dl kaurahiutaleita
2,75 dl vettä
suolaa


1. Mittaa hiutaleet ja vesi lautaselle. Laita se mikroon neljäksi minuutiksi teholle 600 (meillä toisiksi suurin teho) ja sitten vielä 40 sekunniksi teholle 800 (suurin teho). Pyörittele burtsia välissä tai ainakin lopuksi ja suolaa kevyesti. Anna "paksuuntua" muutaman minuutin ajan.


kesämekkokausi avattu

Peeäs Palomiehen morsian vihitään tänään, iiih ihanaa!

Tahtoisin toivoa teille jotakin okein hyvää,
enkelin siipien havinaa ja iloa, onnea syvää 


©2013 • Taikakaulin

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Puuro on kyllä ihan ehdoton aamupala, marjojen kanssa mieluusti. Meillä työnantaja tarjoaa aamiaisen, joten viikonloppuisin on sitten kiva kokkailla "omin päin". :) Iloista viikonlopun jatkoa!

Krike kirjoitti...

Mäkin tykkään puurosta, mutta pystyn syömään sitä vasta oltuani hereillä jotain tunnin. Samoin kivaa viikonloppua sulle! :-)

Pihla-Ottilia kirjoitti...

Yritin jo aiemmin kommentoida, mutta kännykkä ei julkase kommentteja...
Piti vaan sanoa, että kattelinkin, että mites sun puuron päälle on jogurttia päätynyt ;) Ei oo paljon puuroa täällä tullu syötyä... Sua, kesää ja puuroa ootellessa!!!

Krike kirjoitti...

Mun iPhone julkasee kommentit, niinku tänkin varmaa :-D can't wait !!

Murska kirjoitti...

Namnam, puuro on ihanaa! Aamupalaa ei voi jättää välistä. ;)

Krike kirjoitti...

Mulle puuro ei meinaa oikeen uppoa, mutta aamupalaa ei voi jättää välistä :-)