31. joulukuuta 2016

Pesto-parmesaanilohi


Jos kaipaat helppoa ja hyvää ruokaa, niin tässäpä ois! Valmistin tätä ekan kerran syyskuussa, kun mun ystäväiset etelästä tulivat mun luokse viikonlopuksi. Pesto-parmesaanilohi on tosi simppeli valmistaa - tarvitset vain lohta, pestoa ja parmesaania sekä hitusen suolaa ja pippuria. Ei haittaa, vaikka lohta ei niin kovin suolaisikaan, sillä pesto ja parmesaani tasoittavat. Ekalla kerralla valmistin lohen kaveriksi maa-artisokkapyreetä, tokalla kerralla rapsakoita home made -ranskiksia, ja molemmat toimivat tosi kivasti!

Ainoa miinushan tässä on lohen karvas hinta, sillä kun mä esimerkiksi ostin lohta viidelle, sain pulittaa siitä parikymppiä. Halusin ehdottomasti kuitenkin tarjota kalaa, joten päätin sen ostoskoriin kiikuttaa. Ja kyllä mä ruoasta noin niin kuin muutenkin maksan ihan mielelläni, kunhan ei nyt joka päivä ole satasen laskua, haha.

Ja hei, tätähän ehtis valmistaa vielä vaikka uudeksi vuodeksi! ;-)


Tarvitset
kirjolohta
suolaa
pippuria
pestoa
parmesaania

lisukkeeksi esim. itse tehtyjä ranskiksia tai vaikkapa maa-artisokkapyreetä

1. Leikkaa lohi haluamasilaisiksi annospaloiksi. Ripottele lohen pintaan hieman suolaa ja pippuria. Aseta lohipalat leivinpaperille uunipellille nahkapuoli alaspäin. Viillä veitsellä kaksi ristikkäistä viiltoa loheen ja lusikoi siihen reippaasti pestoa. Ripottele pinnalle sitten parmesaania.
2. Paista 200°C uunissa noin 15 minuuttia tai kunnes lohi on kypsä. Tarjoile esim. itse tehtyjen ranskisten tai maa-artisokkapyreen kaverina.


Peeäs Mua alkoi tympimään tuo mun ylppärikuva ja mustavalkoinen lakki blogin bannerissa, joten vaihdoin sen hieman ajankohtaisempaan. En voi käsittää, että ensi keväänä tulee kolme (3) vuotta ylioppilaaksi valmistumisesta! Ihan hullua, miten aika juoksee. :D


©2016 • Taikakaulin

Ei kommentteja: